tisdag, oktober 30

Och så lite lokalnyheter.

Det hände mycket förra veckan. Den absolut största lokalnyheten är förstås den om Norrsundet. Ett bruk som går med vinst läggs oväntat ner, 325 personer förlorar jobben. Igår skrev Stig-Björn Ljunggren (född i trakten) en mycket bra ledarkrönika om detta i Arbetarbladet.

"Första dagen höll basen upp en spade och beordrade mig att gå iväg och skotta rent bakom gamla pappsalen. Där såg för jävligt ut. När jag påpekade att jag faktiskt numer hade 40 universitetspoäng i statsvetenskap såg förmannen oroat på mig och pekade längst upp på spadens skaft: ”Jaha, det är det här som är handtaget...”

När jag ändå tipsar från gårdagens tidning kan jag nämna en exklusiv intervju med Leif Boork och några saker om GIF. Jag är såklart glad att de slog Örebro. Ska dock inte utveckla den glädjen, känns onödigt att strö salt i såren på de ÖSK:are som jag tror läser detta.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha...tack snälla Eva :P

Nästa år spöar vi er - two times!

Eva sa...

Det var så lite. Känns som att det är det minsta jag kan göra, med tanke på att de eventuella ÖSK:are som läser min blogg alla är personer jag tycker om...