tisdag, oktober 30

Till helgen ska jag gå på kurs. Jag minns knappt när jag sist var "bara" kursdeltagare, men det ska bli riktigt kul. Dessutom blir det skönt att komma bort lite, ser fram emot att ta en lång morgonpromenad i Bommersluften. Det är rätt längesen jag var där nu och detta kanske blir sista gången?

Förra veckan var det moderatstämma i stan. De hade hyrt lokaler till några utskott på Högskolan, jag såg banderollen och kände mej lite illa till mods över att vara mitt i fiendeland. Stötte även på några MUF:are på stan, exempelvis en kille stod tyst i ett gathörn och såg rädd ut, med en bunt flygblad i händerna. Det är väl också ett sätt att kampanja på, antar jag. Så i det stora hela märkte jag inte av dem, men hoppas ändå att de gillade stan (om de nu hann se något, det brukar vara dåligt med det på kongresser).

Det är mycket nu. Inte minst känslomässigt. Vissa saker vet man ska hända, men de är ändå omöjliga att förbereda sig på. Dock är det okej att vara skör och som tur är har jag fältstudievecka (= inget schemalagt) den här veckan. Dagens observation var "öppen ateljé" på museet. Nu måste jag bara hitta minst en till lika bra som den. Och imorgon ska jag träffa min praktikhandledare.

För övrigt är jag lite kär i Musikbiblioteket.

Inga kommentarer: