tisdag, april 22

En lång dag går mot sitt slut.

Jag brukar säga att jag älskar X-Tåget helt förutsättningslöst, men efter dagens tur är jag beredd att inta en mer kritisk hållning till charmen med pendlingsfenomenet. Men å andra sidan var det egentligen inte X-Tågets fel att det blev 50 minuter sent till Gävle. Det är väl snarare slumpen som bör få skulden för att ett godståg fick fel på elen och därför blockerade spåret framför oss.

Men tänk dig hur bittert det är att åka 06.09-tåget och så bli fast i Lörstrand (innan man ens kommit till första stoppet efter Järvsö) i nästan en timme? Särskilt då jag lika gärna kunde ha tagit tåget som gick en timme senare, vilket hade gett en timmes längre sömn.

Att ta morgontåget till Gävle var helt min egen prioritering och jag skulle absoult inte vilja ha den ogjord. Gårdagens långa fika med tre kära och saknade pärlor fyllde helt klart på mina energidepåer och helgen var, även i övrigt, bra på alla sätt. Särskilt nöjd är jag med att jag blev färdig med "Brott och straff" redan i lördags kväll.

Inga kommentarer: