tisdag, maj 6

Dagsrapport tisdag.

Rent allmänt är det fullt tempo och mycket på gång. Igår hade jag ingen tid över och även den här dagen är helt uppbokad. Nu sitter jag i en av skolans datasalar och väntar på min tur till skrivaren, naturligtvis är det kö i just den här datasalen just idag. Har nyss avnjutit min pastasalladsmatlåda och ska sen in till stan och fixa lite innan jag åker hem och har massor att göra - tyvärr all business and no pleasure.

Senare idag ska jag göra en liten insats för "Rena Gävle" och delta i politikerstädet av Brynäs centrum. Jag ångrar lite att jag lät mig övertalas till deltagande, men då många tycks ha hoppat av känner jag mig tvungen att vara med det jag kan. En och en halv timme är bättre än inget alls. Kanske blir jag harmonisk av skräpplockandet?

Imorgon träffas min grupp och innan dess (läs: troligen sent ikväll) ska jag sammanfatta ett rätt så knepigt naturalistiskt drama. Till nästa vecka har jag fyra romaner att läsa. Helgen är uppbokad. Jag är trött och har lite sommarjobbsångest eftersom jag inte vet om jag vågar chansa på det jag helst skulle vilja. Så är det.

Inga kommentarer: