torsdag, maj 22

Oh my, det är torsdag redan.

Det har varit en väldigt hetsig vecka och först när jag öppnar kalendern inser jag att det redan är torsdag. Jag har som vanligt massor att läsa och ganska mycket annat därutöver. Som grädde på glassen har jag två omfattande hemtentor att skriva. Vi har haft tunga seminarium både tisdag, onsdag och torsdag och jag har även haft en del annat inbokat. Igår cyklade jag exempelvis direkt från skolan till nämndmötet och därifrån hem för att plugga. Inte särskilt otippat somnade jag med boken i soffan under kvällen.

Och nu är det som sagt torsdag och jag är så trött att man skulle kunna tro att någon har tagit min energi genom ett sugrör. Effektiviteten är alltså inte på topp. Planen för dagen är att äta min matlåda, läsa några kapitel och sedan cykla hem för att ordna upp saker som blivit liggande ("det dåliga samvetet" kan vi kalla det med en samlingsbeteckning). Det hade inte varit dumt att få rensa i högarna och stryka från att göra-listorna.

Men det är inte bara tråk här hos mig. Veckans gladaste besked är att jag fick det sommarjobb jag ville ha och därmed börjar sommaren ta form. Från och med slutet av juni hittar ni mig på IKEA (närmare bestämt kundserviceavdelningen). Som bonus blir jag ledig ett tag mellan skolslut och jobbstart och får chans att vila upp mig. Den som läst ovanstående text förstår nog att det kan behövas...

Inga kommentarer: