söndag, maj 25

Välkommen till en blogg med tentafokus.

När jag var på anställningsintervju ombads jag beskriva mig själv med tre ord. Fort skulle det gå; ingen betänketid, inga förklaringar.

Eftersom allt gick fort minns jag inte exakt vad jag sa, men vet att ett av orden var stabil. Det ordet kan säga mycket och passar oftast väldigt bra in på mig. För att ta mig igenom de kommande två veckorna lär jag behöva den egenskapen mer än på länge.

Fyra vanliga seminarier (med mycket inför-litteratur) samt två mastiga hemtentor (bägge med samma inlämningsdatum) väntar. Studierna måste alltså få högsta prioritet nu. Men jag är less, skolan har kommit främst hela terminen och just nu vill jag mest strunta i alltihopa. Som tur är jobbar jag inte så - det är bara att bryta ihop, komma igen och "ta det jäkligaste först".

Inga kommentarer: