torsdag, maj 14

Dagens metropol XII: København.


Dagen har spenderats runt om i den vackra danska huvudstaden. På bilden syns turistghettot Nyhavn, där jag bara var ner och vände på en promenad. Det var alldeles för många skånska röster där för att jag skulle lämna mig bekväm...
-
København som alltså är dagens metropol behöver väl knappast någon närmare presentation. Den danska huvudstaden är charmig och fin på många sätt. Alla de olika stadsdelarna har sin egen distinkta charm, ifrån Vesterbro över City till Nørrebronx. Lika säker som jag är på att jag inte vill bo i Stockholm, lika gärna skulle jag bo i Kbh om chansen uppstod.

Det har varit en fin dag på alla sätt, som nu ska avslutas på ett vårigt blommande Tivoli. När jag kommer hem ska jag komplettera med vackrare bilder, för så här genom mobilen kan jag bara skicka en i taget. Kan i hygge jer indtil videre?

Inga kommentarer: