tisdag, maj 5

Tidsoptimister.

När jag nu på kvällen blev kallad till viktigt möte, med fyra dagars varsel, tänkte jag spontant två saker.

Det finns människor som inte har några problem med sånt eftersom de gladeligen kan prioritera om i sina kalenderar. Jag är inte en av dessa människor. Så sorry, tidsoptimister. Bättre lycka nästa gång.

Apropå tidsoptimism jobbar jag hårt med min egen mer konkreta form av den ovanan. Det där med att vara ute i sista sekund och därför bli fyra-fem minuter försenad. Det jobbet har snabbt gett bra resultat och nu jobbar jag på att hålla i det.

Inga kommentarer: