tisdag, augusti 3

Som sagt...


... så spelade Winnerbäcks sommarturné i Jarse i torsdags. Förutom huvudnumret själv ingick Laleh, Ane Brun, Dundertåget och Love Antell i priset. En riktig helkväll med andra ord. Nästan lite väl lång om man inte gillade alla artisterna. Alltihopa ägde rum på Stenegård, denna fantastiska plats som gör sig så bra även för konserter.
-
Egentligen hade jag velat ta en bild lite uppifrån som visade den vackra miljön, hur scenerna stod uppbyggda med kyrkan och bergen som en målad kuliss i bakgrunden. Men det var så himla mycket folk att jag aldrig hade hittat mina vänner igen om jag hade gett mig av på en utflykt till övre plan. Här är ändå ett sorts bildbevis på en del av stora scenen och kyrktornet.
-
Det sägs att det hade sålts närmare sextusen biljetter. Det är alltså dubbelt så många som det finns invånare i byn. Coolt som tusan. Och som lokalpatriot vet jag ju att det var mer sanning än publikfrieri när Winnerbäck sa att han inte hade spelat på någon vackrare plats under den här turnén. Naturligtvis har han inte gjort det - eftersom det troligen inte är möjligt att hitta en sådan i Sverige...
-

Inga kommentarer: