fredag, december 3

Dagens träningstillfälle.

Tja, det var några år sedan jag åkte skridskor senast. Kanske har jag inte gjort det på allvar sedan jag slutade gymnasiet, inget som jag minns väl i alla fall. Men man är väl inte uppvuxen i Norrland för intet, självklart vet jag hur man gör. Den här sortens vintersporter borde väl också sitta mer eller mindre i ryggmärgen på någon som har vuxit upp med snörika vintrar och idrottslärare med förkärlek för utomhusaktiviteter.

Ikväll var det så dags igen: stor rink, hyrgriller, dålig is, massor med folk. På många ställen är det ett helt normalt fredagsnöje att åka varv efter varv efter varv i en ishall. Så vanligt att hallen känner sig manad att ha skyltar om att man inte får åka på rinken under påverkan av alkohol. Man fick heller inte göra trick som man inte kunde kontrollera - ingen risk för min del.

Det gick faktiskt väldigt bra. Inga problem med balansen alls och efter några inledande varv så kunde jag öka upp farten rätt bra med. En gång ramlade jag, men det berodde inte på mig, utan att en kille åkte in i mig. Det var för övrigt många på isen som tycktes ha svårt att stanna - inte heller det ett problem för min del. Men shit vad jobbigt det blev efter ett tag, det märks på konditionen att jag slarvat med träningen de senaste månaderna. Skridskoåkning visade sig vara ganska bra träning.

Tråkigt nog fick jag med mig att smärtsamt minne från Palacio del Hielo: en präktig skavsårsblåsa på insidan av varje fot. Undrar om det var raggsockorna som gjorde det? Inte helt nöjd med det och ställde in sociala events för att åka hem och tröstäta fruktsallad och glass. Dock väldigt nöjd med att mitt begränsade hemapotek visade sig innehålla en förpackning Compeed - fantastiskt förutseende! Efter de påklistrade plåstren känns blåsorna redan bättre.
-

Inga kommentarer: