tisdag, mars 17

AK-årsmöte? Check.

Igår tillbringade jag hela dagen (9.00-17.30) i skolan och sedan hela kvällen (17.45-22.30) på Gävle Arbetarekommuns årsmöte. Det var den segaste dagen jag genomlidit på länge. Grupparbetet var omständigt och trist, men vi blev i alla fall klara. Årsmötet var långrandigt - på flera vis.

Det är sådana möten som gör att man förstår att folk har den bild de har av partipolitiken och dess aktiviteter. Roligast på årsmötet var att jag blev lite intervjuad av David, som skulle skriva ett personporträtt och frågade en massa saker som hade att göra med min tid i SSU. Nostalgiskt blev det och det var rätt kul att tänka tillbaka på både roliga och tråkiga minnen.

Idag ska jag köra till Solna med J. och studentinformera på deras gymnasieskola. Eftersom jag är den enda med körkort av oss två hoppas jag att hon är en stabil kartläsare. Det ska bli kul i alla fall och jag är inte särskilt nervös, men det kanske kommer...

Inga kommentarer: