söndag, mars 15

Distriktsårskonferens? Check!

Jag är så glad att den här helgen är över. Allt gick bra, men om du vill du veta vad som hände på DÅK:en är jag fel person att fråga. Jag tillbringade nämligen en ytterst liten del av min tid i plenisalen och en betydligt större del av tiden utanför, intervjuandes kandidater till den nya styrelsen. Därför vet jag mycket om de olika kandidaterna, men desto mindre om debatter, verksamhetsplaner och handlingsprogram.

Det jag dock hörde i helhet var dagens finstämda tacktal. Särskilt Ellinors gjorde mig lite tårögd. Hon, Daniel och de andra har gjort ett hästjobb med att stärka SSU Gävleborg och det är klart det kommer kännas märkligt, både för dem själva och distriktet, att de inte är kvar på sina invanda poster. Men när Ellinor väl vant sig så kommer hon att klara sig fint utan maktklubban - det är ett som är säkert.

Jag avslutade helgen med att somna i mammas och pappas soffa, vaknade till varje gång SAIK gjorde mål i TV-rutan. Det var rätt motvilligt som jag vaknade till och tog tåget hem, men imorgon ska min grupp ses 9.00 och förbereda seminariet så det blir säkert bra.

Inga kommentarer: