torsdag, mars 12

Hur svårt kan det vara att ta sig till Ljusdal?

Jag har ett problem. Jag vill åka mellan Gävle och Ljusdal en söndagsmorgon (närmare bestämt nu på söndag) och behöver alls tips jag kan få. Det verkar i nuläget rätt kört.

Nattåget stannar inte längre i Ljusdal, utan först i Ånge. Att åka dit för att vänta några nattliga timmar och sedan ta bussen till Ljusdal är inget alternativ, men jag är inte främmande för att åka omvägar via Hudiksvall, Bollnäs eller så.

Saken är den att det är årsmöte (DÅK) för SSU Gävleborg i helgen och som sammankallande i valberedningen bör jag vara på plats. Dock tänker jag avvika därifrån för att fira en födelsedag och därför har det här gruvliga reseproblemet uppstått.

2004 var det senaste tillfället som jag var med och firade en av mina allra finaste vänner. Shame on me. Sedan blev jag ombudskamrat, ett jobb som inte riktigt tar hänsyn till att ens nära fyller i DÅK-tider. Förra året var hon ute på drömresa och i år är det alltså mer än dags att prioritera vännerna först...

Inga kommentarer: