tisdag, mars 10

Ibland blir jag så trött på mig själv...

Förra veckan behandlade AK-styrelsen motioner till partikongressen. Det var kul att det fanns motioner och flera av dem tog upp viktiga saker, men det var en överraskning för mig att motionerna inte var särskilt avancerade. Naturligtvis är innehållet det viktigaste i en motion, men jag har många gånger suttit på SSU-årsmöten där motionerna har haft bättre brödtexter och konkretare att-satser än de som kommer upp på årsmötet.

Anledningen till att jag stör mig på detta beror dock enbart på mig själv. Jag började nämligen skriva på tre motioner till partikongressen, men färdigställde och skickade in noll av dem. Med tanke på hur de andra motionerna såg ut hade jag väl också kunnat nöja mig med några meningar och några sammanfattande kravpunkter? Men nej, så klart inte...

Föga förvånande handlade alla mina tre motionsembryon om skolfrågor; lärarutbildningen, betyg samt begränsningar för friskolor. Hur som helst är det inget att göra åt det nu i efterhand.

Inga kommentarer: