söndag, mars 8

Så har jeg mine billetter!

Den senaste timmen har jag ägnat åt att boka biljetter. Det skulle bli ett snabbt köp, men visade sig vara inte så enkelt som jag trodde att bara boka. Finns ju så många alternativ på hur och när man kan åka tåg (Nattåg? Morgontåg? Eftermiddagståg? Kanske expressbuss?) och så fasligt mycket dyrare är det heller inte att flyga (Kanske kan det vara värt det? Åtminstone en väg?)

Efter att ha bestämt och ombestämt mig har jag nu i alla fall bokat biljetter till Danmark i mitten av maj och det känns spännande och märkligt. Det är tioårsjubileum på min gamla skola och jag har ingen aning om hur jag kommer att reagera på att återse alltihopa; skolan, de gamla vännerna, lärarna...

Det blev tåg bägge vägarna. Hemvägen hade jag gärna flugit, men då saknades bra anslutningar från Arlanda. På väg ner var det inget snack - jag måste ställa in mig på att det närmar sig och därför behöver jag få se landskapen utanför fönstret, tåget som kör över Öresundsbron och den danska vårkvällen som välkomnar mig.

2 kommentarer:

Daniel Frelén sa...

stannar du i Malmö

Eva sa...

Har inte tänkt på det, men vore nog inte så dumt att göra det på vägen ner... Jag hör av mig när det närmar sig.