måndag, april 27

Datortricket.

Idag måste jag:
1. Förbereda min del av morgondagens gruppresentation (göra klart och översätta). Det handlar om bland annat om lässtrategier och är sjukt intressant.

2. Skriva klart min "reflective journal" som ska lämnas in imorgon. Det är också i didaktikkursen och ett ganska omfattande jobb med all översättning mellan svensk litteratur och engelsk redovisning.

Jag har flyttat ut datorn på köksbordet, där jag har massor av härligt dagsljus men saknar internetkabel. Ett glas kaffe och musik från datorn kompletterar. Hittills funkar det kanonbra som alternativ pluggplats.

Just nu har jag dock en liten internetpaus för att dona med mejl och lite annat. Alldeles nyss anmälde jag exempelvis 13 s-kvinnor till Vårruset, vilket får ses som hyfsad uppslutning. Kul ska det bli.

Inga kommentarer: