
Jag vet att jag är partisk i frågan, men hon är bra. Just nu pratar hon om Europapolitiken och innan har det mest varit inrikespolitik; jobb, skatter och sånt. Till saken hör att Sahlinskan faktiskt gör sig bäst i sådana här sammanhang, men det är inte något som slår igenom i mediebilden. Det är lätt att glömma att det faktiskt finns konkreta förslag och en formulerad politik - något som även jag har tvivlat i den debattstiltje som råder...
Skeptisk är jag dock till att alla deltagare på distriktskongressen har röda västar och står längst fram vid scenen. Det känns lite för sektigt för min smak. Regisserat och därmed obekvämt.
Jag gillade distriktsordförande Raimos avslutning när han gav Mona blommor. "Vi i gävleborg ska ge järnet - i valrörelsen men inte bara där - för vi hatar orättvisor och vi hatar klassklyftor."
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar