lördag, maj 30

.

Efter gårdagens salstenta (som jag för övrigt tror gick helt okej - tack för lyckönskningar och hållna tummar) åt vi glass, tittade på beach volley-turneringen vid Kåren och chillade lite i solen.

Eftermiddagen gick åt till ärenden och på kvällen gick jag ut med min härliga klasskompis P. och några av hennes vänner. Det var faktiskt en riktig kanonkväll, men jag erkänner att det var lite ovant att se det vanliga sällskapet på andra sidan dansgolvet och inte känna minsta lust att byta bort mitt nya mot mitt gamla. Bra magkänsla.

Förresten, en klar fördel av att gå ut med någon som är två decimeter längre är att man inte blir fast i kön vid baren...

Efter en sakta promenad hemåt kom vi hem sent, men efter fem timmars sömn var jag redo att ta mig an vårens första pass i valstugan. Solen sken, vi var smått överbemannade och det bjöds på både korv, kaffe och ballonger. Jag träffade på rätt många som sade sig redan ha röstat på oss och en hel del som mumlade att det här valet tänkte det de minsann inte rösta i. Som Elin skrev i bloggen häromdagen; (sur)gubbe är mer en attityd än en ålder...

Inga kommentarer: