måndag, maj 4

Changed my mind.

Jag vet att jag tidigare har klagat högljutt (även i bloggen) på folk som klapprar med sina högklackade skor i biblioteket. Nu har jag kommit på vad som är sju resor värre - skrikande, stojande och runtspringande barn. Vars föräldrar inte tycks bry sig om att försöka få tyst på dem. I bilioteket. Där folk sitter och pluggar hårt. Vad är det för fel på att ha med sig nappar? Eller åtminstone att lära dem var det passar sig att skrika och springa?

Trots gråregningt väder började dagen bra med en mycket bra grupparbetesträff på nya Waynes. Vi pratade om mansfigurerna i den fantastiska Color Purple och diskussionen var både intressant och givande. Ser fram emot att redovisa det här inför klassen imorgon. Kanske lägger jag upp vårt "manus" här också. Kanske eftersom jag är kluven inför att publicera skolarbeten här eftersom rätt många hamnar på min blogg efter att ha googlat saker som uppenbarligen har med fusk i skolarbetet att göra - och jag vill inte, på något sätt, underlätta fusk och kopiering...

Just nu sitter jag och skriver på världens roligaste litteraturuppgift, snart blir det handledning inom mentorskursen och därefter direkt in till möte i stan. Förhoppningsvis avslutas dagen med en lätt lojalitetskonflikt i form av Gefle-Örebro på Strömvallen.

Inga kommentarer: