Ett litet utdrag ur dagens horoskop (som jag kollade upp i hopp om att det skulle stå något om att min hemtenta kommer skriva klart sig själv - det gjorde det inte): "En varm hand kan dölja ett kallt hjärta. Om du är medveten om detta idag så slipper du att bli besviken."
Kanske kan det syfta på en konversation från idag då jag fick reda på att en klok och trevlig klasskompis skulle gå och rösta på KD senare under dagen. No irony in the saying of it. Lite trist var det allt att inse att personen tappade i mina ögon så fort detta var sagt. Uppenbarligen har min tolerans en tydlig gräns som går någonstans vid Ella Bohlin-supportande...
Och apropå EU-valet tror jag att min kryssningsångest löste sig själv idag. Nu funderar jag mest på om jag hinner rösta på söndag eller måste göra det i förtid. Gårdagens timmar i valstugan var ingen vidare angenäm upplevelse. Skulden för det får delas av regnet, kylan och folks allmänna attityd.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
2 kommentarer:
Men sluta vara löjlig!
Säg VEM du tänker kryssa då!
Det blir Anna Hedh.
Här är inlägget som hjälpte till att avgöra saken: http://socialdemocracy.blogspot.com/2009/06/jag-kryssar-anna-hedh-for-att-fortsatta.html
Skicka en kommentar