tisdag, juni 2

I hear ya, sister!

"Lärarprogrammet vet verkligen hur man suger ut det mest obetydelsefulla ur en vetenskap."

F. har alla rätt när hon filosoferar över våra tunga terminsslut. Det är faktiskt så det känns ganska ofta, omständigt och irrelevant. Men den här gången haltar jämförelsen lite, då hennes sista examinationer är i trampett + friidrott medan jag sliter med en tuggummisega hemtentan i litteratur samt stressen över projektarbetet.

Nulägesrapporten är mindre kul läsning. För det första regnar det och allt är grått, grått, grått. För det andra är jag seg och sliten, då dagen igår blev alldeles för fullspäckad och kvällen alldeles för sen. För det tredje har jag bokat upp mig med andra plikter idag (nödvändiga i vissa fall, mindre nödvändiga i andra fall) och kommer således inte kunna göra något plugg på hela eftermiddagen.

En sak är dock säker och det är att jag går hem igen om valstugan är lika överbemannad som sist jag var bokad för att stå där. Varför vara överflödig där när jag kan göra bättre nytta med mycket annat?

Inga kommentarer: