lördag, mars 20

Igen?


När jag betalade bussresan nu insåg jag att biljetten har blivit dyrare. Igen. Visserligen kanske bara två kronor eller så, men ändå...

X-Trafik smyghöjer priset minst en gång om året och eftersom det är mer regel än undantag att de inte håller vad de har lovat (hela bussar som säkert tar dig dit du ska i tid) känns det lite magstarkt för mig som resenär.

Det ska bli spännande när stadsbussarna snart får ny entreprenör. Jag tänker att det blir ett lyft, inte minst då de knappast kan börja köra med trasiga bussar och orimliga tidtabeller som tvingar förarna att äventyra säkerheten...

Faktum är att jag just nu sitter på den enda busslinjen i Gävles omnejd som är värd sitt pris. Linje 41 mot Valbo-Sandviken gör mig sällan eller aldrig besviken.

Men jag ska inte klaga; solen skiner, jag är ledig i helgen och fyndade ett superfint gardintyg igår. Dessutom kan man snart börja cykla igen och då finns det knappt någon anledning att gnälla på bussarna längre.

Inga kommentarer: