söndag, april 4

Genrep?

Så här. När jag stegade ut från jobbet sken solen och jag var på allmänt gott humör efter en fin och trevlig arbetsdag där jag blivit bjuden på muffins och allt. Busschauffören var jättetrevlig, bussen mot stan var i tid och allt var fortfarande på topp.

Sedan var jag tvungen att göra en grej som hade med SJ att göra och, som en metafor på beställning, gick solen i moln och allt strulade till sig.

Eftersom jag ska åka med ett tåg tidigt imorgon tänkte jag hämta ut min betalda biljett i biljettautomaten. På stationen var dock bägge automaterna ur funktion och på skärmen stod det "ring SJ:s Kundservice". Men när jag ringde så hade telefonlinjerna varit stängda ett bra tag. Naturligtvis var resebutiken på stationen också stängd och öppnar typ 1,5 timme efter min avgång imorgon.

Tur i oturen att jag hann in på Pressbyrån tre minuter innan deras stängningstid och kunde hta ut min biljett där. Kändes lite surt att få betala uthämtningsavgift på en redan allt för dyr biljett, men bättre att ha den i handen än få trubbel på tåget imorgon.

Och imorgon har jag något väldigt viktigt att passa i anslutning till tågresan. Det är bokat med god marginal, men jag är supernervös för att tåget alls inte ska komma eller helt enkelt vara jätteförsenat.

Men förhoppningsvis är det lite som en teaterföreställning. När genrepet går dåligt så brukar första föreställningen flyta på. Alltså ser jag på dagens tågrelaterade händelser som ett genrep och håller tummarna för att det löser sig.
-

Inga kommentarer: