söndag, april 4

Påsksammanfattning.

Det var inlämning på fyra examinationsuppgifter under skärtorsdagen. Hälften lämnades in redan onsdag eftermiddag, men då hade jag också förbrukat den sista energin och det gick väldigt trögt att göra färdigt de kvarvarande två under torsdagen.

Till slut skärpte jag till mig, tog tåget norrut och gjorde precis vad jag inte skulle, satte mig direkt vid datorn för att skriva färdigt och blev sedan kvar hela kvällen med en sabla stress mot slutet. 23.53 på torsdagsnatten fick jag officiellt ett sorts påsklov. Nytt moment startar först på tisdag.

Långfredagen var jag ledig, glad och andades Jarse-luft för fullt. Lördag morgon fick jag dock ta tåget till Gävle och sedan har jag spenderat påskhelgen på jobbet, passande nog i en kycklinggul uniform (som vanligt, men ändå lite extra passande).

Nu är det söndag kväll och det enda som är kvar av påsken är en hel del godis och en annandag. Då är jag också ledig, även om klockan kommer att ringa tidigt. Det är så värt det dock.
-

Inga kommentarer: