måndag, november 15

Den här boken känns lovande.

"Not to mention that I have finally arrived at that age where a woman starts to question whether the wisest way to get over the loss of one beautiful brown-eyed young man is indeed to promptly invite another one into her bed."

Häromdagen började jag läsa den smått upphaussade boken "Eat. Pray. Love." Jag gillade ju filmen med Julia Roberts och tänkte att jag skulle ge boken en chans också. Kände dessutom för att läsa något på engelska och hittade då denna.

Alldeles i början fanns det här härliga citatet med. Det kanske inte ser mycket ut för världen, men det är väldigt roligt med tanke på att jag och en kär vän diskuterade en liknande situation nyss. Och en av oss hade kunnat uttrycka det där citatet. Older and wiser? Därför skrattade jag högt när jag läste just dessa ord dagen efter.

-

Inga kommentarer: