tisdag, mars 15

Det som göms i snö kommer fram i tö...


Exempelvis hundratals fimpar (i olika stadier av upplösning) omkring busshållplatser och papperskorgar längs med södra kungsgatan. Bilden kanske är otydlig, men det är ingen vacker syn precis... Tanten som jag väntade på buss med funderade om det inte finns gifter kvar i de längre fimparna. Tja, det gör det säkert. Men de som röker drar ju frivilligt i sig gifterna, så de bryr sig väl så vidare värst om det...

Ber om ursäkt för att bloggen är halvdöd, jag har en tanke om att göra något åt det såsmåningom. Men just nu känns det som att jag är inne i ett långt stim av arbetsdagar utan slut - hemtenta + fältstudier slukade alla vardagar förra veckan och redan jobbade jag 8,5 timmar både lördag och söndag. De kommande tre veckorna har jag schemalagd undervisning alla vardagar. Att shapa upp bloggen är en av de saker som inte är prioriterad i det läget.

Inga kommentarer: