måndag, mars 21

En måndag - en sorts arbetsdag

9.00-12.00 Föreläsning (Högskolan)
13.00-16.00 Beredning (nämnden)
17.00-19.00 Gruppmöte (nämnden)
20.30-22.00 Läsa kommunala handlingar

Tyvärr så är det här inte en isolerad dag, utan en rätt så representativ inledning för den kommande veckan. Jag är helt igenom uppbokad alla dagar och alla kvällar tisdag, onsdag, torsdag med skola och kommunpolitik. På fredag har jag visst en liten lucka på förmiddagen och till helgen jobbar jag. Ingen rast, ingen ro, inget egentligt liv att tala om.

Nästa måndag börjar min VFU och det ska bli fantastiskt kul. Långa intensiva dagar, javisst. Men det är som synes inget ovanligt för min del. Det ovanliga blir att kunna fokusera min energi på ett ställe enbart och få vara lärare på heltid. Läääängtar redan dit.

Inga kommentarer: