fredag, maj 20

De kallar det fritidspolitiker...


Den här nätta luntan, åtta centimeter hög, ska vara genomläst inom en vecka. Vilket även, i nästa skede, innebär att jag kommer förlora tre dagars studietid som jag får ta igen på kvällarna - eftersom dagarna går åt till de möten som hör ihop med dessa handlingar. Som tur är (eller hur man nu ser det) krockar ingenting med föreläsning, seminarium eller lektion den här månaden.

Kanske är det jag som är ung, dum och naiv som faktiskt läser alltihopa? Tja, jag har ingen aning om hur andra gör men jag tycker liksom att det är mitt ansvar. Och jag förstår följdfrågan: varför klagar hon när hon själv har valt det? Bra fråga egentligen. Men det är min blogg och här klagar jag precis hur mycket jag vill. Kanske kanske visste jag inte riktigt vad jag gav mig in på för sisådär ett år sen... Och kanske kanske hade det känts lättare om jag inte hade ont i huvudet, ömt i halsen och varm panna - samtidigt som jag vet med mig att jag ska jobba på mitt vanliga jobb både imorgon och på söndag.

Någon som vill gissa hur många timmar som krävs för den här luntan? Alternativt beräkna antalet träd som ligger på mitt bord för tillfället? Fritidspolitiker var det som sagt... Ett sannare namn vore nog "helt-utan-fritids-politiker". Eller så bara läsnings-maskin.

Inga kommentarer: