onsdag, mars 25

Same procedure as last year...

Jag minns att jag även förra året var sjukt tveksam till huruvida jag skulle rösta i kårvalet eller inte. Samma sak i år. Inget alternativ känns tillräckligt seriöst för att lägga sin röst på och även i år är det ett gäng grabbar i tjugofemårssåldern som tampas om hur de ska spendera studenternas obligatoriska medlemsavgifter. Lägger men ihop alla kandidater på båda listorna är det 20 killar och 8 tjejer. Fram tills nyligen var alla tre arvoderade killar.

Varför jag tycker de är oseriösa? Exempelvis för att det ena alternativet inte kunde svara när jag frågade hur de skulle uppnå några av de grejer som de hade skrivit på sina flygblad. Det är lätt att tycka att det borde vara gratis för studenterna att åka buss, men hur ska ni arbeta konkret för det? Det andra alternativet håller en lägre profil, men verkar mest nöjda med nuläget och har också med löften som inte konkretiseras på sitt flygblad.

Jag håller med om att HÖRS restaurang- och cafémonopol är befängt, särskilt med tanke på det priser de håller. Däremot förstår jag inte hur de här kårvalslistorna ska åtgärda det, som de båda önskar. Dem jag pratade med trodde att Kåren kunde anordna en bojkott mot HÖRS och påverka priserna på så sätt. Om ni ärligt talat tror att det skulle funka säger jag bara: bring it on, vore ett kul experiment.

Alltså överväger jag starkt att bli soffliggare i årets första val.

Inga kommentarer: