onsdag, april 22

Via Evelina hittar jag till Ronnie Sandahls krönika Man och åttiotalist - vår tids förlorare. Han får plats med många poänger i en kort text.

"Vi var förstagångsväljarna som Socialdemokraterna lovade: alla ska med. Det var oss Det Nya Arbetarepartiet charmade med löften om jobb.
-
Fråga oss åttiotalister hur det gick. Om vi kom med. Om utanförskapet minskade.
-
Sverige har Europas näst högsta ungdomsarbetslöshet. Nästa år beräknas den vara 28 procent."

Inga kommentarer: