
Normalt är jag en förespråkare för korta och kärnfulla insändare, men inte alltid; att man förstår poängen är att föredra.
Främst undrar jag varför signaturen "mor-heltid" kände behovet av att skicka in det här. Hon kanske tycker att de som jobbar skift inte ska få ha barn och hur bakvänt det än låter har hon ju rätt till åsikten. Men varför skriva en insändare om det?
När till och med mataffärerna har öppet långt efter ett vanligt barns nattningstid så lär behovet av dagis på natten finnas. Det är inte alla som har ständig tillgång till villiga barnvakter. Eller som hade dagjobb när ungen föddes, men fått skiftjobb när deras barn blivit sisådär tre år gamla.
-
UPPDATERING: Jag överskattade mobilbloggandet i morse. Texten, som syns lite suddigt på bilden, lyder: "Skaffa inga barn om ni inte kan ha dem på nätterna. Tänk till först!"
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar