lördag, maj 16

Dagens metropol XIII: mit kære Glamsbjerg.


Nu är jag på väg från skolan in till odense. I en bil tillsammans med Elisa och Rikke, två av mina gamla sambos. Märkligt, men roligt.
-
Huset på bilden har jag bott ett år i. Ett år för tio år sen. Ett år som, kanske mer än något annat, har gjort mig till den jag är. Att vara tillbaka var roligt, men ja... märkligt. Inte lika känslosamt som jag kanske hade trott att det skulle bli.

Bittert är det allt att kameran fick slut på batterier rätt omgående. Vi hade så kul igår att jag glömde sätta dem på laddning över natten. Tur att jag åtminstone har en hyfsad kamera i mobilen.

2 kommentarer:

evelinfre sa...

Jag har inte fattat vad du har för anknytning till Danmark? Ett år, gjorde du nått utbyte där eller?

Eva sa...

Japp, det var tack vare ett utbytesår som jag bodde ett år i Danmark (i huset på bilden).

Jag fick chansen att gå ett år i dansk skola mellan nian och gymnasiet. I Danmark har de tio år i grundskolan, varav det sista är frivilligt och det var alltså det jag gick. Antagligen det bästa jag har gjort.