Jag gick upp och pluggade två timmar på morgonen, tog bussen till Valbo och jobbade 12-20. Efter hemkomsten har jag pluggat i nästan tre timmar och nu är jag snart färdig för att sova lite innan det är dags att återuppta helgens pluggmaraton.
Arbetsdagen var gaaalen, hur mycket folk som helst, ständig kö och jag sprang så att fötterna svullande upp; ut med vagnar, upp och ner för trappan och bak på lagret. Svårast idag var nog att kommunicera med familjen som varken pratade svenska eller engelska, men med lite gestikulerande och ordletande så kom vi fram till vart deras soffa skulle köras och alla blev nöjda och glada när det var klart.
Dagens bästa var överraskningen till kvällsfikat, då det bjöds på ost, kex och en massa finfrukt i fikarummet. Jag gillar att jobba på ett ställe där man allt som oftast får lite extra uppskattning för att man sliter på värstingpassen. Mycket godis blir det, men jag klagar inte.
fredag, maj 22
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar