lördag, maj 2

Sköna maj, välkommen!

Första maj är ett lite granna ett magiskt datum. Då tänker jag inte bara på den politiska innebörden, utan även på att det är startdatum för de många uteserveringarna.

Nyss hemkommen konstaterar jag att uteserveringar tycks funka alldeles utmärkt i år också. Idag var det Berggrenska som bevisade sig hålla samma nivå som förra året. Soffor, infravärme, trevlig personal, fint läge vid ån och dessutom var sällskapet toppen.

Bäst idag rent politiskt var, utan tvekan, Fannys tal. Hon var riktigt grym och nej, det är inget jag säger för att jag känner att jag måste. Talet var väldisponerat, kraftfullt och lagom långt samtidigt som hon var engagerad, retorisk och genomtänkt. Idag gjorde Fanny oss alla stolta och nöjda. Jag var exempelvis jättestolt och jag har verkligen iiiingenting med hennes succé att göra.

Förresten, lite extra nöjd är jag med den här "långhelgen". Idag kändes det som lördag, men det var ju "bara" fredag och alltså har jag hela helgen kvar - lyxigt värre! Nu ska jag stänga av datorn och sova gott fram tills att jag vaknar till ett ordentligt combatpass och en lördag som jag ska ta precis som den kommer.

2 kommentarer:

Fanny sa...

Åh, vad gullig du är Eva :) Även om du inte hade något med själva talet att göra, så har du ju ändå lärt mig en hel del politik!

Eva sa...

Gulle du! Kanske lite, det kan jag gå med på :) Vilket bra inslag det var på lokala TV-nyheterna förresten!