Facebook-gruppen "Rädda BB i Hudik" har fått över 2000 medlemmar på två dagar. Och jag skulle tro att proteststormen bara har börjat.
Visst att landstinget behöver spara pengar, men som jag förstår det sparar man inte ens särskilt många miljoner på att lägga ner BB, neonatal, gynmottagning och annat i Hudik. Konskevensanalysen säger visst att det inte finns några stora pengar att spara? När får vi läsa om det i tidningarna?
Jag vet mycket väl att inte alla landstingspolitiker är medelålders män, men det känns ju som att det är en av få grupper som kan tycka det är rimligt att åka 30 mil till en gynmottagning. Det berör ju inte dem, möjligen deras döttrar om de väljer att bo kvar.
Tro mig, att gå med i en oskydlig facebookgrupp är inte det sista jag kommer göra i den här frågan. Minns att jag gäspar vid blotta omnämnandet av ordet "landstingspolitik" och en gång (visserligen på skämt) har likställt det med straffkommendering. Med andra ord; this story is to be continued.
söndag, maj 3
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar