Efter den bedrövliga matchen igår gjorde jag ett försök att förebygga skadeglada danska sms genom att vara den första att skicka. Jag gratulerade och skrev att jag hoppades de gjort något roligare med sin lördagkväll än att slösa den på en värdelös match.
Här är ett av de talande svaren jag fick:
Ha ha, jeg tænkte faktisk lige på dig! Det var jo en fornøjelse at se fodbold i aften :) godt at høre fra dig min yndlingssvensker.
Att säga att matchen var ett nöje var väl att ta i, även för de på den vinnande sidan... Den var riktigt trist, men stämningen på interpool var god även om det får medges att den dalade mot slutet.
Folks fotbollströjor åkte av väldigt fort efter matchens slut. Apropå nationaldagen såg vi fyra personer som hade blå-gula tröjor på sig igår - alla de fyra hade någon annan sorts bakgrund än helsvensk. En av dem var min kompis Jon, som suckade lite "Well, it's not exactly 4th of July here" när vi frågade om han tyckte att han hade bytt ner sig nationaldagsmässigt. We got his point.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar